Friday, October 14, 2022

MORE FOOD FOR THOUGHT

Agathiyar told us each shall realize his center சுழிமுனை (Suzhimunai). It is the place where arises energy and vibration or உணர்வு that comes with it. "Know it to be your Suzhimunai," he says. As their grace deepens, a slight throb is felt at this spot on the head at exactly the anterior fontanel or the soft spot located in newborns. This throb nudges us to take notice of it and become aware. One who arrives at his center becomes total says Agathiyar. He calls this the state of பரிபூரணம் (Paripuranam). 

Tavayogi explains that the breath that flows through the left nostril is known as Akaaram and that running through the right nostril is Ukaaram, creating vibrations in Edakala and Pingala respectively. This vibration creates further ripples in the midst of the head and is called Maakaaram, The spot where these three sounds and their related vibrations congregate is known as Suzhumunai. நமது மூக்குத் துவாரத்தின் இடது நாசியில் ஓடுகின்ற இடகலையின் அதிர்வு நிலை அ காரம் எனவும் வலது நாசியில் ஓடுகின்ற பிங்கலை அதிர்வு நிலை உ காரம் எனவும் கூறப்படுகின்றது. நாம் பேசத் துவங்கும்போது இரண்டு நாடிகளும் அதிரும் இதனால் மண்டை ஓட்டின் நடுவில் ஒரு ஒலி அதாவது அதிர்வு தோன்றும். அதுவே ம காரம் ஆகும். இந்த மூன்று அதிர்வுகளும் சேர்ந்த இடமே ஓங்காரபிரணவம் ஆகும். இதுவே நடு ஒலியின் பிறப்பிடமான சுழிமுனை ஆகும். இது இயங்குகின்ற உச்சி முடிவே மண்டை ஓட்டின் நடுவிலுள்ளே கபாலமாகும்.

In "God Talks With Arjuna: The Bhagavad Gita", published byYogoda Satsanga Society of India", 1999, we learn from Sri Paramahansa Yogananda that "The body is not at all what it appears to be. It is a complicated result of the combination of six currents that emanate from six astral centers. And these currents are in turn emanations of the spherical cosmic energy of the creative AUM vibrations. The AUM or cosmic intelligent vibration is the first manifestation of God in creation."

"One's body is produced by an earth current in the coccyx, a water vibration in the sacral, a fire vibration in the lumbar, an air vibration in the dorsal, an ether vibration in the cervical, and a consciousness and life force vibration in the medulla and christ centers. These are the vibrations of the 5 elements or tattvas in nature, macro cosmically present in the universe, and micro cosmically operative in the body of man. Man being a microcosm of the universe has within him all five sheaths: matter, life, mind, intellect, and bliss. He alone of all forms of creation has the ability to unfold all of these sheaths and free his soul to become one with God."

When Agathiyar followed by Ramalinga Adigal told us to read and know about the tattvas first as a preliminary lesson towards understanding the rest of the experience that was to come, we never actually understood but followed the instruction though we could not understand the matter of it. Even the instruction to go within did not come easy. But we tried. Then the most compassionate Siddhas took pity on us and lifted us up by giving us a nudge, in the energy centers. We came to experience these energy centers. Sri Paramahansa Yogananda writes, "The spiritual aspirant eager to solve the mystery of the body only understands it when his attention is withdrawn from the body to the six inner booths which throwing out six currents are responsible for producing the picture of the body. By knowledge of these six currents and by years of meditation the yogi learns to know the body not as a solid mass but as a manifestation of vibratory light."

He adds, that while "the physical body is made principally of flesh, the astral body is that of prana while the causal body is made specifically of consciousness, ideas making man a conscious sentient being."

"Life current present in the united sperm and ovum cell develops that primal cell into an embryo and ultimately into a full-grown human being. The creative life energy of the astral body descends into the physical body through seven subtle centers in the spine and brain within only days after conception. From this first developmental phase formed the spine, brain, and nervous system, and from these developing parts, the rest of the human organism evolves all the work of the forces of the astral body."

In "Anaivarukkum Uganda Pranayama Payirchigal" by Sri Sri Yogi Shivananda Paramahamsa" published by Viswa Yoga Kendra Trust, 2001, we learn that the chakras in the causal body that is subtle are very much connected with the physical body. The chakras access the Prana from the Pranamaya Kosa and deliver it through its massive network of 72,000 Nadis to the physical body. It is akin to the transformers delivering electricity from the main lines to light up our homes. When the chakras efficiency is disrupted, the physical body and its components are affected too.  

புரக் கண்களுக்குப் புலப்படாத காரண சூட்சும உடலைச் சார்ந்த சக்கரங்கள் ஸ்தூல உடலின் முக்கிய நரம்பு மையங்களோடு நாளமில்லாச் சுரப்பிகளோடும் உறுப்புகளோடும் தொடர்பு கொண்டுள்ளது. இயற்க்கையோடு நேரடி யாகத் தொடர்புடைய இச்சக்கரங்களின் வழியாகவே ஜீவ சக்தியான பிராணன் பிராணமய கோசத்தில் அமைந்துள்ள 72000 நாடிகளின் வழியாகப் புற உடலின் அணைத்து பாகத்திற்கும் அனுப்ப படுகிறது. சக்கரங்களின் இயக்கத்தில் பாதிப்பு உண்டாகும்போது அவைகள் தொடர்புடைய நாடிகளும் சுரப்பிகளும் உறுப்புகளும் பாதிக்கப் படுகிறது.

He list down the connection between the chakras, and the kosas, the elements or tattvas and the vayus. 

Muladhara chakra, Annamaya Kosa, Earth, Abanan. மூலாதார சக்கரம் அன்னமய கோஷத்துடனும், நிலம், அபான வாயுவுடனும் தொடர்புடையது,

Svadhisthana chakra, Pranamaya Kosa, Water, Abanan. சுவாதிஷ்டான சக்கரம் பிராணமய கோஷத்துடனும், நீருடனும், அபான வாயுவுடனும் தொடர்புடையது,

Manipura chakra, Pranamaya Kosa, Fire, Samanan. மணிபுர சக்கரம் பிராணமய கோஷத்துடனும், நெருப்புடனும், சமான வாயுவுடனும் தொடர்புடையது,

Anahata chakra, Manomaya Kosa, Wind, Prana Vayu. அனாஹத சக்கரம் மனோமய கோஷத்துடனும், காற்றுடனும், பிராணவாயுவுடனும் தொடர்புடையது,

Visudhi chakra, Vignanamaya Kosa, Space, Uthanan. விசுத்தி சக்கரம் விஞ்ஞானமய கோஷத்துடனும், ஆகாயத்துடனும், உதான வாயுவுடனும் தொடர்புடையது,

Ajna chakra, Vignanamaya Kosa, Manam, Viyanan. ஆக்ஞா சக்கரம் விஞ்ஞானமய கோஷத்துடனும், மனதுடனும், வியான வாயுவுடனும் தொடர்புடையது

Sahasrara chakra, Anandhamaya Kosa, Maha Pranan, Atma. சஹஸ்ரார சக்கரம் ஆனந்தமய கோஷத்துடனும், மஹா பிராணனுடனும், ஆன்மாவுடன் தொடர்புடையது,

Generally, in man, the Ida and Pingala work in tandem. Shushumna is dormant. Through the advanced stages of Pranayama the Shushumna gives way and opens. Kundalini arises from the Muladhara and makes its way to Sahasrara. He then transcends the Physical, Subtle, and Causal bodies and comes to know his Atma. Prana that is akin to the shadow of the Atma shadows and works in all three bodies. 

மனித வாழ்க்கையில் ஒவொருவருக்கும் இடா பிங்களா நாடி மட்டும் செயல்பட்டு கொண்டிருக்கும். சுஷும்னா நாடி செயலாற்றிக்கும். பிராணாயாமத்தின் முதிர் நிலை பயிற்சிகளை பயின்று வருவோருக்கு சுஷும்னா நாடி வழி திறக்கப்பட்டு மூலாதார சக்கரத்தில் இருந்து குண்டலினி சக்தியை மேலெழுப்பி சஹஸ்ரார சக்கரதிற்கு கொண்டு போகும் போது யோக சாதகன் தான் ஸ்தூல, சூக்ஷ்ம, காரண சரீரத்தை கடந்து ஆன்மா என்பதை அறிகிறான். பிராணன் ஸ்தூல, சூக்ஷ்ம, காரண என மூன்று நிலைகளில் செயல்படுகிறது. ஆத்மவின் நிழல்போல அமைந்துள்ள. 

The Causal Prana residing in the sperm and ovum paves the way for the development of an embryo according to its baggage of karma. காரண பிராணன் ஆண் பெண்ணின் சுக்கில சுரோணிதத்தில் இருந்து கொண்டு கர்ப்பத்தில் ஜீவனின் கர்ம வினைக்கேற்ப கருவின் வளர்ச்சிக்கு வழி காட்டுகிறது.

In the fetus that was formed in the womb, upon delivery the subtle Prana transcends from the crown to the forehead and initiates the first breath. The child then takes in the Prana from the air around us. Henceforth it depends on this air to survive. கர்ப்பத்தில் உருப்பெற்று குழந்தையாக வெளிவரும் ஜீவனின் உடலில் தலையின் உச்சியிலிருந்து நெற்றி வரை சூட்சம பிராணன் சஞ்சரித்து கொண்டு சுவாச இயக்கத்தை தூண்டுகிறது. சூட்சம பிராணனின் துண்டு தலினால் நமது உடல் சுவாசிப்பதன் மூலம் புற உலக காற்றில் கலந்திருக்கும் ஸ்தூல பிராணன் கிரகிப்பதன் மூலம் உயிர் வாழ்க்கையை நடத்துகிறது. 

Then if man is commonly said to possess 5 kosas, Agathiyar threw in a surprise saying that the Siddhas acknowledge seven. In speaking about diseases and illnesses Agathiyar mentions that the Siddhas consider the body as having 7 parts. Diseases appear in the Vayu Degam. சித்தர்களாகிய நாங்கள் உடல்களை 7 பங்குகளாக பிரிப்போம். அதில் நோய் தாக்குவது வாயு தேகத்தை. Looking to see if anybody has spoken about the seven, I came across publications by the Theosophical Publishing House, Adyar. In "Man and his Bodies" by Annie Besant, we are introduced to the physical body, the etheric double, the astral or desire body, the mind bodies, and other vehicles. She considers the physical, astral, and mental worlds respectively as our globe and the two spheres surrounding it. "Beyond this triple region, he may not consciously pass until the gateway of initiation has opened before him." Is this then the doorway that Ramalinga Adigal pleads to Lord Shiva to let him have access through in his early days? We are used to hearing that there are 2x7 worlds, ஈரேழு பதினாலு லோகம். Is this the same as Besant subdivides the worlds? she writes like the other regions the mind world is divided into 7 subplanes. When she speaks about the 'Other Vehicles" she calls it Turiya. Ramalinga Adigal is known to have mentioned this. She equates this to anandamayakosa or body of bliss. CW Leadbeater in his "Man - Visible and Invisible" writes "It will be noticed that the number of planes is seven and that each of them, in turn, is divided into seven subplanes." If there are indeed that number of worlds we should equally be having that number of bodies to adapt to each world, right? We have heard of ஏழேழு பிறவி too. That is taken as 7 + 7. We have to wait for Agathiyar to go into the details of what he said.