If Tavayogi helped us connect with the Siddhas by initiating us into the path having us recite their names, and helped us connect with Prana prevalent around us through the Pranayama exercises that he showed us and that we carried out, and Agathiyar connected us with the Prapanjam or what some translate as the Nebula, having us carry out the Homam, and Ramalinga Adigal came to connect us with the source that which he names Arutperunjothi and tap into it by reaching out to it having us spread out our arms, and both Agathiyar and Ramalinga Adigal helped us go within by observing the breath and the vibration that prevails within, உமது பிரணவத்தை கொண்டு செல்லு. முயற்சி செய். ஜோதியோடு கலப்பாய், Agathiyar yesterday told us to follow the Magnetic Wave that prevails in this moments where we remain connected. உங்களுக்குள் ஒரு காந்த அலை அதனோடு பயனீங்கள்.
If Agathiyar, Ramalinga Adigal, and Tavayogi had spoken about the electrical and chemical energies prevalent all around us and in the universe, and also within us, that is enhanced by Puja, Nadi Sudhi, Dega Sudhi, and transforming the body from Asudha Degam to Sudha Degam and Pranava Degam and Gnana Degam and Oli Degam, what did Agathiyar mean when he said to go with the flow and not to resist the pull of the Magnetic Wave? This made me search for answers. This morning as I took Tavayogi's book "Andamum Pindamum" in my hands and opened a page and read it, there was the answer waiting for me.
பூமியின் ஈர்ப்புச் சக்தியான மையப் பகுதியைக் கடந்து எந்த ஒரு பொருளோ புவி ஈர்ப்புத் தன்மைக்கு அப்பால் சென்றால் அது வெட்டவெளியில் சுதந்திரமாக மிதக்கிறது என்று விஞ்ஞானம் கூறுகிறது. அதேபோல் மனிதனும் தன்னை கீழ்நோக்கி இருக்கும் மூலாதார சக்தியை மேல் நோக்கிச் செலுத்தினால் பிண்டத்தின் ஈர்ப்புச் சக்தியைக் கடந்தால் மனிதனும் வெட்டவெளியில் சுதந்திரமாக இருக்கலாம்.
ஆனால் மனிதன் உடலில் இருக்கும் வரை மேல்நோக்கிப் பயணம் செய்ய முடியாது. ஆகவே பஞ்சபூத உடலை வேதியியல் மாற்றத்தால் மாற்றி மூல அணுவாக மாற்றிப் புவியீர்ப்புக் கோட்டை கடந்து வெட்ட வெளியில் சேர்ந்து சுதந்திரமாக உலாவுவதே ஞானம் ஆகும். அதுவே சொரூப சித்தி எனப்படும். அதைப் போதிப்பதுதான் சித்தர் நெறி.
As science says that we and everything else on the face of the earth are subjected to the pull of gravity exerted from its center and once we break loose of its force we are space-borne and free, so too man is subjected to this force within his body. By transforming his body chemically he breaks loose of its hold he is free and liberated. This is Gnanam. This is what the Siddha path teaches. This is what Ramalinga Adigal did.
The earth exerts a big gravitational force on us we call our weight. From https://wwwphy.princeton.edu/ we learn further that,
"You weigh less when you stand on the Moon, because the force of attraction is less. If you weigh 150 lb on the Earth, you would weigh only 25 lb on the Moon. You haven’t changed (you are made up of the same atoms), but the force exerted on you is different. Physicists like to say that your mass hasn’t changed, only your weight. Think of mass as the amount of material, and weight as the force of attraction of the Earth (or whatever other planet or satellite you are standing on).
Agathiyar too tells us that Gnanam was not gifted by him but that we have to travel the journey through the chakras and eventually arrive at Gnanam. Though I had read Tavayogi's book several times it did not dawn on me that he had already defined Gnanam that which we sought to know.
My wife tells me that there could be two possibilities in following the magnetic force. One is the ability to carry out Siddhis. Once we break its hold we might retain our youth. I guess Gravity makes us age faster too. We could rise, levitate and hover or be ejected from the ground up just as the pilot ejects himself from his plane, remain afloat or walk on water, and many more Siddhis that are associated.
The other is Astral travel provided we do not engage in these Siddhis.
"Our Earth orbits the Sun in our Solar System. Our Sun is one star among the billions in the Milky Way Galaxy. Our Milky Way Galaxy is one of the billions of galaxies in our Universe." (Source: https://nightsky.jpl.nasa.gov/)
When the world knows the Siddhas for carrying out Siddhis as that is what man sought from them, Tavayogi defines the Siddhas for their true nature. He defines a Siddha as one who "Knowing the nature of the solar system (which consists of our star, the Sun, and its orbiting planets (including Earth), along with numerous moons, asteroids, comet material, rocks, and dust) which is a part of the Galaxy (Our Sun is just one star among the hundreds of billions of stars in our Milky Way Galaxy) and the Universe (that is all of the Galaxies) and its relevant energies, from knowing to come to experience them and become enlightened, bringing a transformation within their bodies and merge in them."
பேராற்றல் மிக்க அண்டவெளியில் அடங்கியுள்ள அனைத்து ஆற்றலையும் அறிந்து உணர்ந்து தெளிந்து தன்னுடைய உடலை வேதியியல் மாற்றம் செய்து வெட்டவெளியோடு வெளியாகக் கலந்து இருப்பவன் சித்தன்.
I used to wonder if human birth was rare as our saints have said, how come it is estimated that "The global human population will reach 8.0 billion in mid-November 2022." Then there are those who might not have been taken into account for many reasons. Should not there be only a handful of humans if it is rare? Agathiyar too told us that human birth is rare. We were not given this birth to live a mundane human life. We can only rid the karma that we had gathered throughout the numerous births by taking a human birth. We can never be assured that we shall take another human birth. Hence having taken one we are asked to fulfill its purpose. We are to seek Atma Vidutalai or release.
மனித பிறவி என்பது அபூர்வமானது. அது கிடைத்தது உங்களின் மனித வாழ்க்கையை வாழ்வதற்கு அல்ல. கோடான கோடி பிறவியில் நீங்கள் செய்த கர்மவினை மனிதபிறவி எடுக்கும்போது மட்டுமே கழிக்க முடியும். இப்பிறவியில் மனிதானாய் பிறந்தவன் மற்றொரு பிறவியில் மனிதனாய் பிறப்பான் என்பது ஊர்ஜிதமல்ல. எடுத்தபோதே அதனை நிறைவேற்றிக் கொள்ளுங்கள். ஆன்ம விடுதலை நோக்கிச் செல்லுங்கள்.
In describing human birth as rare I understood just moments ago from reading Tavayogi's book that it is only in humans that we can transcend death and achieve deathlessness as only man has the ability to achieve it. We are indeed a rare species.
மனிதன் மட்டுமே மரணமில்லா பெருவாழ்வு அடைய முடியும். மனித அறிவுக்குத்தான் அத்தகைய மகத்தான ஆற்றல் உள்ளது. மனிதன் மட்டுமே மரணமில்லா பெருவாழ்வு அடைய முடியும். மனித அறிவுக்குத்தான் அத்தகைய மகத்தான ஆற்றல் உள்ளது.
உடல் அணுவின் ஆற்றலானது உயிரின் மூல அணுவின் உண்மை அறிந்து அது பேரண்டத்தில் விளங்குகின்ற அணுவின் தொடர்பின் மூலம் மூல அணுவை அறியும்போது இறையின் ஆற்றல் உணர முடியும்,
Just as Tavayogi wrote, the Paramatma through its Grace brings us to realize the possibilities of the physical body (Udal). Hitching on the Breath (Uyir) we come to know the individual soul (Jeevatma). The Paramatma then unites us with the Param, Agathiyar too says the same, that when the Udal takes a form, a composite of the 5 tattvas and again returns back to these tattvas, the Uyir merges in the Atma and reaches Agathiyan as Jothi. When he says we shall reach him it has to be taken that we come to a realization that he and we are one. When it is time for the Udal which takes its constitution from the Pancha Maha Bhutam, to return to its source, back to its elements, the Uyir henceforth merges with the Atma to become the Jothi. It shall reach me then.
உடல் என்பது பஞ்ச பூதங்களில் உரு பெற்று மீண்டும் பஞ்ச பூதங்களிடம் சென்று விட்டால் உயிராகியது ஆன்மா வோடு கலந்து ஜோதிநிலையில் எம்மை வந்து அடையும்.
Agathiyar came to explain the nature of the Atma. The Atma is with and appears in the Jeeva on the onset of life in the body and watches over it till a time when it veils itself. This period according to Agathiyar is 1 to 5 varahai. I have yet to find its equivalent in modern times. When the Atma is with and in the Jeeva it is called Jeevatma. When it is with and in the source it is known as Paramatma. When the individual loses his identity or "I" the Atma reveals itself coming to the fore from behind the veil. The veil drops that instant. The Atma then leads the individual to the path that brings him or her to see the truth that he or she is the Atma and one with the Paramatma. It is Self-realization. The birth and dawn of Arivu that brings on this realization is Gnanam.
It is only in human birth that this avenue to know the source and reach it is made available. The Uyir or breath that gives the Udal or body life and sustains it, when through pranayama is channeled beyond the respiratory system and touches the Atma, coupled with the constant thought of the Paramatma, the Jeevatma that is basically vibration is enhanced multifold.
As the vibration is intensified through japa, rituals, pranayama, and the constant thought of the Paramatma, the Jeevatma reaches the Paramatma. In reaching it is to be taken as the Jeevatma attains the might of the Paramatma. This is what Ramalinga Adigal describes as God giving him his staff of authority and having him take his place and execute his duties.
ஆன்மா உடலையும் உயிரையும் தனது கட்டுப்பாட்டுக்குள் வைத்துக் கொள்ளும் ஒரு சூச்சமம். இந்தச் சூச்சமத்தை பிறந்த குழந்தைகள் 1 முதல் 5 வராகை வரையிலும் உடன் இருந்து மறையும். மறைத்தலின் காரணம் இன்னதென்று இப்போது உனக்குச் சொல்ல இயலாது. ஆனபோதிலும் ஆன்ம ஒருவரின் செயலைப் பொறுத்தே மீண்டும் அவனை வந்து சேரும். ஆன்மா உனது கர்ம வினை தாங்கி வருவது அல்ல, ஆனால் ஆன்மாவே உனது கர்ம வினையைச் சரிசெய்வதற்கு உதவி புரியும். கர்மவை சரி செய்தபின், ஆன்மாவின் தேடல் அதிகமாகி மனிதனின் அன்றாட தேடல் தீர்ந்து போகும். அவன் தேடல் முழுதாய் என்னையே தேடி வர முயற்சி செய்யும். ஆன்மா உன்னோடு இருந்து உன்னை ஒரு பாதைக்கு இழுத்து செல்லும் அப்போது நீ அதனை உணர்ந்தாள், உன்னில் அதிர்வாய் தோன்றி மறையும். அந்த அதிர்வினை நீ உனக்குள் நீடிக்கப் பழகினால் உன்னால் ஆன்மா என்னும் உனது அதிர்வுகளில் ஊடுருவி என்னுள் (இறை / அகத்தியன்) வந்து சேர ஒரு வழி.